A DIGITÁLIS MARKETING 2017-es TRENDJEI - weboldal készítés
Fontos, hogy legyél képben az idei digitális marketing trendekkel, nézzük melyek a legfontosabbak:
Weboldal készítés - vásárlói szokások és karakterisztikus trendek:
Egy marketingterv kidolgozását elsősorban mindig azzal kezdjük, hogy megértjük a vásárlók egyre változó szükségleteit, ezzel irányt adva az új trendünknek. Figyelembe kell vennünk a piac változását, a vásárlók viselkedésével együtt. Ezek mindig különböző időkben történnek. Amikor a trendeket figyeljük meg, ott is eltérő idősávokat vizsgálunk át, van, amelyik rövidebb és van, amelyik hosszabb élettartamú. A fogyasztó eszközhasználati oldalról 2 főbb trend népszerűségének növekedését figyelhetjük meg: az okostelefonok és mobilüzenetek folyamatosan növekvekednek.
Okostelefonon történik a keresések 50%-a, a Facebook-felhasználók 91%-a használja naponta a mobilapplikációt, a Facebook hirdetésekből származó bevételének 80%-a mobilos hirdetésekből van. A okostelefonok használata 90%-át az alkalmazások teszik ki. Napjainkban minél több felhasználó szeretné kikerülni a közösségi média-csatornák publikus oldalait, amikor privát beszélgetéseket folytatnak, ezért 2017-től sok alapvető változást várhatunk el. Új opciók jelennek majd meg a csevegő alkalmazásokban. Ez nagy kihívás lesz a vállalatok számára, de a trend azt mutatja, hogy lesz egy alternatív lehetőség, amivel meg tudják célozni a közönséget üzeneteken keresztül.
A mesterséges intelligencia rohamléptekben fejlődik: a cégeknek már van lehetőségük létrehozni úgynevezett „bot”-ot (pl. az Apple Siri-je, a Microsoft Cortana-ja stb.). Egyesek szerint a Chatbotok forradalmasíthatják a kommunikáció egy részét.
Marketing technológia trendek:
Idén a mesterséges intelligencia és a predektív elemzések használata a legújabb trend: kereső marketing azon belül, marketing automatizáló eszközök, amelyek a weben keresztül megszemélyesítenek, marketing automatizáció és Cloud szolgáltatások, mind-mind ennek a trendnek a megerősítése. A technika alkalmazható lesz a prediktív elemzésekre, pl. kiszűri pénzügyi szolgáltatásoknál a csalást és a hitel kockázatát.
Trendek a marketingtechnikákban
Nem valószínű, hogy új marketingtechnikák jelennek meg, mert a főbb marketingtechnikák már léteznek, és ezek nagyon jó lehetőségeket kínálnak arra, hogy digitálisan kommunikáljunk a közönségünkkel.
A legtöbb cég jelenleg csak az alap mobilmarketinget használják ki: az, hogy mobilbarát az oldaluk. Ezen újdonságokat muszáj lesz bevezetniük, mivel 2017-től az új Google pop-up-okat fog használni az okostelefonokon. Az egyértelmű, hogy az okostelefon használata kimagaslóan népszerű néhány kereséskor, felhasználáskor (közösségi média, beszélgetés, friss hírek és pletykák elérése), de a felhasználóink döntő többsége még mindig asztali géppel böngészik a weben, amit leginkább vásárlásra és részletes tartalmak olvasására használnak. Ki kell dolgozzuk azt a csatornát, platformot amellyel mind a kettőt elérhetjük!
Az új platformok trendjei:
A felhasználók és a cégek közti adat cserének, és kommunikációnak, megvannak a bevált módszerei, platformjai. A fogyasztók a Google-n keresztül keresnek, a Facebookon tartják a kapcsolatot ismerőseikkel, üzleti kommunikációt folytatnak a LinkedInen keresztül stb. Egyértelmű tehát, hogy ezek a platformok arra keresik a megoldást, hogyan tudják a közönségüket növelni, és pénzt keresni.
Trendek a marketing menedzsmentben:
A marketingeseknek és a vezetőknek az utolsó kategória, amivel tisztában kell lenniük, az a marketingmenedzsment. A vezető trend jelenleg a digitális lét, ami a digitális marketingtevékenységek és technológiáknak integrációja egy szélesebb marketing- és üzleti tevékenységbe, amely létre jön a digitális vállalat.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.