Hírnévmenedzsment tippek, trükkök
Ha helytelenül vagy nem hatékonyan kezelik, a hírneve károsodása üzleti kudarcot okozhat. Ezért a hírnévmenedzsment olyan készség, amelynek elsajátítására minden feltörekvő cégtulajdonosnak időt kell szánnia. Az alábbiakban bemutatott információk és útmutatások megismerése nagyszerű módja e kulcsfontosságú folyamat megkezdésének.
A hírnév építése érdekében mindig kövesse valamilyen formában a kommunikációt. Minél nagyobb a vállalkozásod, annál inkább igaz ez. Az ügyfeleknek érezniük kell, hogy törődik velük. Fontolja meg, hogy az Ön által létrehozott automatizált rendszerekkel követi őket. Emellett kérje meg őket, hogy adjanak visszajelzést a közelmúltbeli vásárlásokról.
Szánjon időt és gondolja át alaposan, mielőtt bármilyen panaszra válaszol. Azzal, hogy higgadt marad, és alaposan átgondolja, hogyan fog reagálni az interneten, megőrizheti a hírnevét. Mielőtt választ adna egy panaszra, olvassa el többször is a válaszát. Ha lehetséges, kérjen meg egy alkalmazottat, hogy olvassa el a választ, hogy megbizonyosodjon arról, hogy az megfelelő.
Soha ne vitatkozzon nyilvánosan közönségének egy tagjával. Ez egy remek módja annak, hogy megmutassa az embereknek, hogy Ön nem foglalkozik az igényeikkel. Amikor egy vállalkozás és egy magánszemély között nyilvános nézeteltérés van, általában a vállalatot állítják be rosszfiúnak, ezért legyen óvatos.
Próbálja meg magát beguglizni, hogy lássa, milyen információk jelennek meg Önről. Ha sok a negatív visszajelzés, akkor ezt felhasználhatja arra, hogy jobbá tegye magát. Abban az esetben, ha ellentmondásokat észlel, tegyen meg mindent, hogy kijavítsa azokat. Nem szeretné, ha bármilyen téves információ ártana a hírnevének.
Ha privát promóciót vagy eladást tart, ne hozza nyilvánosságra. Ha kompenzációt ajánl fel egy panasz esetén, ez még fontosabb. Nem szeretné, ha panaszok özöne érkezne olyan emberektől, akik csak ingyenes termékekhez vagy szolgáltatásokhoz akarnak jutni.
Amikor nyilvánosan válaszol egy ügyfél által hagyott visszajelzésre, ügyeljen arra, hogy név szerint szólítsa meg az ügyfelet. Az emberek tudni akarják, hogy az üzlettulajdonosok egyénként tekintenek rájuk, és nem egy nagyon nagy csoport egyik részeként. A nevük használatával megkapják, amit szeretnének.
Ha negatív megjegyzéssel vagy értékeléssel találkozik a vállalatáról, ne hagyja figyelmen kívül. Írjon rá választ, és védje meg az álláspontját. Előfordul, hogy a negatív megjegyzéseket író emberek csak a történet egyik oldalát mondják el. Az Ön feladata, hogy bemutassa a saját oldalát, hogy az olvasók teljesebb képet kapjanak.
A közösségi média lehet vállalkozása barátja vagy ellensége. Meg kell tanulnia, hogyan használhatja az előnyére. Hozzon létre saját oldalakat olyan oldalakon, mint a Facebook és a Twitter. Nyugodtan foglalkozzon az ügyfelek aggályaival, és tegyen meg mindent, amit csak tud, hogy boldoggá tegye őket. Ez óriási hasznára válik vállalkozásának.
Ha vállalkozása van, nagyon fontos, hogy kialakítson egy folyamatot a negatív értékelések kezelésére. Mindig megfelelően és gyorsan reagáljon a negatív véleményekre; ellenkező esetben a hallgatása közömbösségnek tűnhet. Ugyanilyen fontos, hogy a pozitív értékeléseket elismeréssel és megerősítéssel nyugtázza.
Ha vállalkozása olyan hibát követett el, amely káros az ügyfelei számára, soha ne próbálja meg eltitkolni azt. Az ügyfelek okosak, és nem fognak bedőlni ennek. Szabadon ismerje el a hibáját, és alázatosan kérjen bocsánatot érte. A legtöbbször az ügyfelek megbocsátják a hibákat, különösen, ha kapnak valamit cserébe.
Ha egy üzletember hírneve csorbát szenved, annak igen súlyos következményei lehetnek. A folyamatos sikerhez elengedhetetlen, hogy tudja, hogyan kerülje ki és hogyan erősítse meg a megingott hírnevet. Ha ezeket a tippeket mindig kéznél tartjuk, bármely üzletember számára lehetővé válik, hogy átmenetileg zord vizekre evezzen, és teljes mértékben talpra álljon.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.